Organisasjonskart
(Klikk på bildet for større versjon).
-
Direktør
Snorre Sæther er direktør i UDI.
Snorre Sæther (fødd 15.10.1973) vart utnemnd til direktør i Utlendingsdirektoratet (UDI) 3. mars 2024, med oppstart 22. juni 2024. Han kom frå stillinga som avdelingsleiar i Justis- og beredskapsdepartementet (JD).
Sæther er utdanna jurist frå Universitetet i Oslo. Han har dessutan mellomfag i statsvitskap og er ein erfaren leiar frå offentleg forvaltning.
Sæther har hatt ulike leiarstillingar i JD og fungerte ein kort periode som ekspedisjonssjef. I JD var han ein sentral leiar gjennom fleire større kriser, som til dømes asylkrisa i 2015 og seinare Ukraina-krisa som starta i 2022.
Han har tidlegare jobba fleire år i UDI, sist som områdeleiar i Opphaldsavdelinga.
LinkedIn: linkedin.com/in/snorre-sæther-84bb1662 (eksternt nettsted, åpnes i nytt vindu)
-
Internrevisjonen
Hovudoppgåva til internrevisjonen er å vurdere om den interne styringa og kontrollen til UDI er tilstrekkeleg, formålstenleg, effektiv og om ho fungerer som ho skal. Internrevisjonen skal vere uavhengig og upartisk, og rapporterer direkte til direktøren.
Internrevisjonen prøver å identifisere dei områda i UDI der det er størst risiko for at vi ikkje når måla våre, og jobbar etter ein årleg revisjonsplan som er basert på ein sjølvstendig analyse av risikobiletet for verksemda. I tillegg har internrevisjonen ansvar for UDI sin varslingskanal for kritikkverdige forhold.Sikkerhetsstaben og personvernombodet er ein del av internrevisjonen. Begge er fagleg uavhengige funksjonar skilde frå internrevisjonsfunksjonen. Sikkerhetsstaben har eit overordna ansvar for alt tryggingsarbeid i UDI, inkludert strategisk sikrings- og risikostyring. Internrevisjonen jobbar med dagleg og strategisk tryggingsleiing innanfor fysisk tryggleik, personelltryggleik, reisetryggleik, informasjonstryggleik og dessutan beredskaps- og kriseleiing ved akutte hendingar.
Personvernombodet til UDI er og ein del av internrevisjonen, som ein fagleg uavhengig funksjon. Ombodet er ein uavhengig, objektiv rådgivar som skal bidra til å forbetre arbeidet til UDI med personvern.
-
Opphold
Opphald behandlar søknader om opphaldsløyve frå utanlandske borgarar frå land utanfor EU/EØS som ønskjer å flytte til Noreg fordi dei har familie her, eller fordi dei skal arbeide eller studere her. Vi behandlar og søknader frå personar som ynskjer å besøkje Noreg, og som treng eit besøksvisum. I tillegg behandlar vi søknader om permanent opphaldsløyve og om norsk statsborgarskap. Vi rettleier også brukarane våre om kva reglar som gjeld, korleis dei skal gå fram for å søkje om eit løyve, og om søknadene vi har til behandling.
Vi samarbeider tett med Digitalisering for å forbetre dei digitale tenestene våre. Målet er å sikre at brukarane får heilskaplege tenester.
-
Kontroll
Kontroll behandlar saker der forvaltninga på eige initiativ opprettar ei sak eller vurderer ei sak på nytt. Målet er at dei som får opphaldsløyve i Noreg, får det på rett grunnlag og at det er god kontroll i migrasjonsløpet.
Vi jobbar med varsling og saker der ei kriminell handling kan hindre ein (asyl)søkjar i å få flyktningstatus, EØS-saker, tilbakekall i asyl- og statsborgarskapssaker og utvising.
-
Beskyttelse
Vern behandlar søknader om vern i Noreg og søknader om familieinnvandring med personar som har fått vern. I tillegg har vi eit team som sørgjer for overføring av flyktningar i samarbeid med FNs høgkommissær for flyktningar (UNHCR). Vi jobbar med å rettleia brukarane om regelverk, søknadsprosess og rettar.
Vi samarbeider tett med Mottak og retur for å sikra at personar som har rett på opphald blir tidleg integrerte i Noreg, og at dei som ikkje har rett på opphald skal returnera raskt.
-
Mottak og retur
Mottak og retur har ansvaret for å sikre at asylsøkjarar har ein stad å bu, gjennom å etablere og følgje opp asylmottak i Noreg. Vi skal sikre at asylsøkjarar blir varetekne på ein respektfull og god måte og leggje til rette for rask integrering eller rask retur. Vi følgjer opp drifta av Nasjonalt Ankomstsenter, transittmottak, akuttmottak og mottak for einslege mindreårige asylsøkjarar. I tillegg har vi ansvar for ein del tenester til dei som bur i asylmottaka, som ytingar, logistikk mellom mottak, oppfølging av spesielle behov og ordninga for assistert retur til heimlandet.
Regionkontora har ansvar for etablering og oppfølging av asylmottaka. Vi samarbeider med mottak, leverandørar, kommunar, statsforvaltarar, lokale helsestyresmakter, barnevern og politi.
Regiondirektøren i Indre Østland (Akershus, Buskerud, Innlandet og Østfold) har eit særleg ansvar for opplæring og informasjon til tilsette i asylmottak, samt informasjon til bebuarar og eksterne aktørar.
Regiondirektøren i Midt-Noreg (Trøndelag og Møre og Romsdal) har eit særleg ansvar for mottaksanskaffingar og driftskontraktar, og dessutan å sikra lik kontraktsoppfølging på tvers av regionane.
Regiondirektøren i Nord (Nordland, Troms og Finnmark) har eit særleg ansvar for beredskap og eit strategisk og fagleg ansvar for økonomiske ytingar til bebuarar i mottak.
Regiondirektøren i Sør (Agder, Telemark og Vestfold) har eit strategisk og fagleg ansvar for å sikra lik praksis i alle mottaka i Noreg. Regionen har også eit ansvar for utvikling av dei digitale systema våre, dialogen med frivillige organisasjonar og valdsførebyggjande tiltak i mottak.
Regiondirektøren i Vest (Vestland og Rogaland) har ansvar for asylmottak for søkjarar med tilretteleggingsbehov, og eit strategisk, operativt og fagleg ansvar for rask busetjing og integrering.
-
Digitalisering
Digitalisering er IT-avdelinga i UDI. Vi forvaltar og utviklar IT-tenestene som blir brukt i samband med søknader om asyl, visum og opphaldsløyve. Vi deltar i tillegg i eit omfattande europeisk samarbeid om felles IT-løysingar på utlendingsfeltet. UDI behandlar i løpet av eit normalår over 400.000 søknader gjennom sjølvbetenings- og saksbehandlingssystema våre. Målet vårt er betre digitale tenester, og at brukarane våre møter ei heilskapleg offentleg forvaltning.
-
HR og organisasjon
HR og Organisasjon har ansvar for å leggje til rette for at dei tilsette i UDI har dei føresetnadene som er nødvendige for å gjere ein god jobb. I dette ligg alt frå at dei fysiske lokala støttar opp om oppgåvene vi skal løyse, at vi følgjer opp det ansvaret vi har som arbeidsgivar, til at dei tilsette og organisasjonen utviklar seg til det beste for brukarane til UDI.
-
Kommunikasjon og brukerdialog
Gjennom god innsikt i behovet til brukarane, skal Kommunikasjon og brukardialog bidra til at søkjarane våre blir mest mogleg sjølvhjelpne. Vi har ansvar for dei eksterne nettstadene våre, og skal sikre at søkjarane finn den informasjonen dei treng og forstår det som står der. Vi har òg ansvar for at søkjarane får kommunisert med oss på eige språk, gjennom å tilrettelegge for tolking og omsetjing.
UDI skal vere eit ope, synleg og tilgjengeleg fagdirektorat på utlendingsfeltet. Kommunikasjon skal bidra til dette gjennom god service til media, arrangement og andre tiltak som gir innsyn i arbeidet vårt.
-
Styring og regelverk
Styring og regelverk har ansvar for budsjett, økonomi og verksemdsstyring og styringsdialogen opp mot Justis- og beredskapsdepartementet. Vi utarbeider statistikk og gjennomfører analyse og forsking. Det strategiske innkjøpsarbeidet ligg òg til tenesteområdet.
Styring og regelverk har ansvaret for utviklinga av regelverket og praksisen i UDI og publisering av regelverket på udiregelverk.no. UDI deltar i ei rekkje internasjonale samarbeidsforum som blir leidd og koordinert av Styring og regelverk.
Landinfo - Utlendingsforvaltningens fagenhet for landinformasjon (eksternt nettsted)