Svar på vanlige spørsmål om ventetid for søknader om oppholdstillatelse
-
Kan jeg ringe dere for å få vite mer om ventetiden for min søknad?
Selv om du ringer oss, kan vi ikke gi deg noe mer informasjon om ventetiden for din sak enn den du finner for din sakstype på ventetidssidene våre.
Hvis vi trenger mer informasjon om saken din, vil vi kontakte deg.
-
Jeg husker ikke når jeg leverte dokumentene mine. Hvordan finner jeg ut det?
Når du bestiller time for å levere dokumentene dine hos politi eller VFS søknadssentern, får du en kvittering på e-post med bekreftelse på at du har bestilt time. Denne e-posten inkluderer datoen du hadde time for å møte opp og levere dokumentene dine. Hvis du benyttet deg av drop-in time hos et VFS søknadssenter har du ikke fått en e-post for bestilling. Da må du selv finne ut når du leverte dokumentene.
-
Kan jeg be om prioritet?
Det er svært få søknader som kan bli prioritert. For å be om prioritet må du sende oss
- detaljert forklaring
- dokumentasjon, for eksempel legeattest
Du kan ikke be om prioritet via telefon, chat eller e-post.
Her kan du velge det alternativet som beskriver din situasjon og få mer informasjon om prioritering.